Direktlänk till inlägg 27 juli 2009

Zoe the Great

Av Mat-Lo-da - 27 juli 2009 17:11

Jag känner att jag måste slå ett slag för Zoe Bell. De flesta har säkert sett den hyffsat nya filmen "Death Proof" av Tarantino. Bell spelar där en av tjejerna i gäng nr 2, det vill säga de som slår tillbaka. I sann Xena-anda blir Zoe och hennes vänner rejält pissed off av den vidrige Kurt Russel-karaktären och reagerar fullt resonabelt genom att ge tillbaka. Och deras fighting-skills visar sig såklart vara överlägsna sexist-mannens. Det är nästan så att en hör ett litet "lalalllalala" i bakgrunden.


Bell är till vardags stuntkvinna med imponerande kampsportskunskaper. Och såklart har en så cool och enastående person en koppling till Xena. Hon har gjort ett flertal stunts i serien, där hon ersätter Lucy Lawless i extra komplicerade scener. För övrigt har jag nedanstående bild av Bell på min dörr. När min kära mor var på besök förra veckan såg hon bilden och sa "Men vad är det här för konstig bild på dig". Haha, hon trodde att Zoe Bell var jag. Det var sannerligen en rejäl komplimang. 

 
 
chatta

chatta

27 juli 2009 17:12

ascool blogg!
jag glider runt o bjuder in lite roliga bloggerskor till nytt snackcommunity.
reggar du dig via denna länk får du dessutom GULD VIP välkommen

http://www.chatzone.se/R/66516050.aspx

http://www.chatzone.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mat-Lo-da - 4 augusti 2009 17:49

Fick av en slump reda på att Lucy Lawless också spelat med i en av mina favoritserier (dock överskuggas den såklart som allt annat av Xena - the one and only favoritserie), Arkiv X. Wow, detta kan inte vara sant. Jag som sett alla avsnitt i alla säso...

Av Mat-Lo-da - 4 augusti 2009 17:24

Idag upptäckte jag en ny film som tydligen snart kommer till Sverige. Det intressanta med den är att Lucy Lawless (allas vår Xena) spelar med. Jag blev lyrisk när jag hörde detta, och lade direkt upp skyhöga förväntningar. För grädden på moset är näm...

Av Mat-Lo-da - 29 juni 2009 15:09

Så skulle en då efter flera år med tråkigt långt hår fixa en nya stil. För att finna inspiration tänkte jag bild-googla lite olika luggar, och fick fram några schyssta resultat. Nu i efterhand, när jag sitter här med min nya frisyr på jobbet och koll...

Av Mat-Lo-da - 7 december 2008 15:15

Okej så nu har Xena verkligen spårat ur som serie. Musikalinslag där Xena sjunger "War! What is it good for? Absolutely nothing" och gör en improviserad dans. Det kanske är kul, men inte utan ett större sällskap. Jag kan helt enkelt inte se mer. Gah....

Av Mat-Lo-da - 25 november 2008 14:56

Som alla vet så besitter Xena stora kunskaper i kampsport. En av hennes specialiteter är hennes kunskap om nervknutar och hur en med enkla slag kan slå ut olika delar av den mänskliga kroppen. Bland annat kan hon bedöva områden på kroppen (tänk på av...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards