Alla inlägg under november 2008

Av Mat-Lo-da - 25 november 2008 14:56

Som alla vet så besitter Xena stora kunskaper i kampsport. En av hennes specialiteter är hennes kunskap om nervknutar och hur en med enkla slag kan slå ut olika delar av den mänskliga kroppen. Bland annat kan hon bedöva områden på kroppen (tänk på avsnittet "Hooves and Harlots" där hon skär upp och opererar kentaurledarens son, efter att hon knäckt hans revben). Inte för att gå in närmare på området som behandlar Xenas eventuella potenial som supermamma, men nog måste det vara alla föräldrars stora dröm att kunna känna till sömnnerverna på sina ungar? Tänk att bara kunna trycka lite lätt i nacken på parveln, så somnar den in fridfullt och sover lugnt hela natten tills en väcker den med ännu ett enkelt tryck. Framförallt bör en tänka över vad detta skulle kunna betyda i form av utvilade småbarnsföräldrar, och då specifikt utvilade småbarnsmammor som är de som i störst utsträckning tar ansvar för barnen i hemmet.
    Xena borde anlitas av landets alla BVC. Supernanny kan slänga sig i väggen, Xena är den nya uppfostringstrenden! Dock kan jag inte redogöra för de medicinska följderna av hennes metoder. Bebisar kanske behöver en störd sömn, och dessutom behöver de mat lite för ofta för att detta ska fungera. Men jag är säker på att Xena kan lösa det också.

Av Mat-Lo-da - 7 november 2008 16:13

Idag var jag och lämnade plasma igen. Kroppen verkar inte riktigt palla tempot längre, så jag blev yr och fick avbryta. Uppehåll tills efter jul i alla fall. Lika bra. Kan ändå stolt meddela att jag gett över 40 gånger och är inne på mitt tredje år som givare! Det ni.. så jag har ca 40 små små ärr i armvecken, fast det är "bra" ärr.


Anledningen till att jag inte skriver här så ofta är att mitt liv bler mindre och mindre kopplat till Xena. Att läsa "Diskursanalys" får mig tyvärr inte på rätt humör för att blogga. Vad skulle Xena ha gjort? Kanske är Sociologi C inte min "väg"? Too late, iofs.. CSN har mig i en liten tank á Matrix och planerar väl som bäst att börja ta min energi i början av nästa termin. Bäst att ladda upp sig. Men det är svårt för vintern är extra jobbig! Kanske om jag blundar och AIAIAIAIAIAAaaa...ah.


Just det, sen hinner jag inte träna heller. GNÄLL GNÄLL GNÄLL.

Läs en annan blogg för fan. Här finns inget att se! 



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards