Alla inlägg under oktober 2008

Av Mat-Lo-da - 22 oktober 2008 20:17

Fan, i Xena - säsong 5 och även i tidigare avsnitt har regissören eller någon snöat in HELT på taoism. I avsnittet jag såg igår var det nästan lite "Förhäxad" (en annan serie) över det hela. Xena fick en "kraft" av att uttala mantrat: To conquer others is to have power, to conquer yourself is to know The Way. Och sen slog det typ gnistor.. jaha. Slut på snygga filmiska knep kan tänka. Säsong 5 och allt. ojoj. Men de vill verkligen förmedla ett budskap. Som i slutet av varje Heman-avsnitt. Moralkaka närmast.. bra eller dåligt?


Det är sånt här jag tänker på när jag sitter med min litteraturöversikt i sociologi. Vet INTE VAD som är mest spännande..

/Lo

Av Mat-Lo-da - 21 oktober 2008 12:30

Mörka vätskor i venerna.

Innifrånhet.

Gråton. Gråt-ton.


"Glede Ma Glede" på repeat.


Pastan kallnar fortare på hösten. Så laga hellre soppa.

Rulla ihop alla extremiteter eller fläta dem om möjligt in i någon annans.

Svarta Magic gloves. Magiska handskar, som jag köper på Mega. ga Me over.


Vinter. Skalbagga dig igenom lucia, jul och nyår. Till friheten - nej -förtrycket på andra sidan. Ha gärna tur på vägen.



Av Mat-Lo-da - 12 oktober 2008 19:03

För de som är intresserade har jag hittat en bra webshop med utklädningsgrejer. Bl.a denna Xena-inspirerade peruk:

http://www.eksons.se/products.php?pid=4488


(Den är paxad!!!)

Av Mat-Lo-da - 7 oktober 2008 22:14

Det har snackats en massa om attityd på senaste. Många har menat att minst en av oss Xena-bloggare har ett tillknäppt och defensivt förhållningssätt till nya människor (särskilt till män). Och då frågar en sig inte helt osökt: blir en person hårdhudad och attitydig för att en tittar mycket på Xena, eller tittar en på Xena för att en redan har dessa "personlighetsdrag"? Begreppen är lite ihopblandade här, men jag hoppas att poängen går fram.


Bör sådana som jag/vi/Xena istället konsumera mys-kultur innehållandes mjuka och ständigt kärleksfulla karaktärer för att på så vis påverka vår attityd att bli mer öppen och välkomnande? Eller vad bör väljas till/väljas bort? Jag bara undrar. Mitt/vårt eget svar är såklart att en eventuell ändring är onödig eftersom det inte ligger i denna personlighetstyp (ännu ett nytt begepp!) att ifrågasätta den egna övertygelsen (hmmm... tveksamt ändå).


Hårt mot hårt!

Av Mat-Lo-da - 6 oktober 2008 15:45

En av våra bloggare har kastat in pergamentrullen och därför tar Xenorama nu in en ny bloggare - välkommen "M"!


*trumpetfanfar*

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards