Direktlänk till inlägg 25 september 2008

Det vilda

Av Mat-Lo-da - 25 september 2008 23:16

Jag känner mig liten. Såg filmen "Into The Wild" och känner mig nu mer besläktad med en myra eller liten lus än med större och viktigare varelser (om de finns?) Den var fin, filmen... livsfilosofin påminner om den som Xena har, men den är mindre explicit i Into The Wild. Mot slutet av filmen, efter att ha spenderat lång tid ensam, skriver huvudpersonen mellan raderna i en bok: "Happiness is only real when shared". Sen ***** han ensam och utsvulten i sin lilla ***** - JAG DÖR AV LEDSENHET!!!!!


(Ja, jag älskar att sabba filmupplevelser för andra)


Men det jag skulle säga var i alla fall typ: Hulk... hulk.. hulk.. flämt.. hulk.. o.s.v


OK, positiva tankar nu: Xena, Xena, Xena, Xena, pinnslagsmål, Xena..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mat-Lo-da - 4 augusti 2009 17:49

Fick av en slump reda på att Lucy Lawless också spelat med i en av mina favoritserier (dock överskuggas den såklart som allt annat av Xena - the one and only favoritserie), Arkiv X. Wow, detta kan inte vara sant. Jag som sett alla avsnitt i alla säso...

Av Mat-Lo-da - 4 augusti 2009 17:24

Idag upptäckte jag en ny film som tydligen snart kommer till Sverige. Det intressanta med den är att Lucy Lawless (allas vår Xena) spelar med. Jag blev lyrisk när jag hörde detta, och lade direkt upp skyhöga förväntningar. För grädden på moset är näm...

Av Mat-Lo-da - 27 juli 2009 17:11

Jag känner att jag måste slå ett slag för Zoe Bell. De flesta har säkert sett den hyffsat nya filmen "Death Proof" av Tarantino. Bell spelar där en av tjejerna i gäng nr 2, det vill säga de som slår tillbaka. I sann Xena-anda blir Zoe och hennes vänn...

Av Mat-Lo-da - 29 juni 2009 15:09

Så skulle en då efter flera år med tråkigt långt hår fixa en nya stil. För att finna inspiration tänkte jag bild-googla lite olika luggar, och fick fram några schyssta resultat. Nu i efterhand, när jag sitter här med min nya frisyr på jobbet och koll...

Av Mat-Lo-da - 7 december 2008 15:15

Okej så nu har Xena verkligen spårat ur som serie. Musikalinslag där Xena sjunger "War! What is it good for? Absolutely nothing" och gör en improviserad dans. Det kanske är kul, men inte utan ett större sällskap. Jag kan helt enkelt inte se mer. Gah....

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards